Русский | Українська          
   
Публикации

Збалансованість ключових індикаторів діяльності компанії


Галина Зимина,
Учредитель и директор консалтингового центра ШАУЗ,
Системный консультант-тренер, Коуч

7 червня 2014 року

Внутрішнє середовище підприємства є джерелом життєвої сили компанії

Внутрішнє середовище містить у собі той потенціал, який дає можливість підприємству існувати та перемагати у конкурентній боротьбі. Воно може бути також джерелом різних проблем і навіть загибелі підприємства у тому випадку, якщо воно не зебезпечує його необхідного функціонування.
Тому, для прийняття економічно зважених рішень, в сучасному динамічному середовищі, необхідна оцінка не тільки фінансових, але і нефінансових показників виробництва.
Велике значення в конкурентному середовищі набувають «м’які» чинники зростання ефективності діяльності (Див. схему 1).

 


Умови будь-якої господарської діяльності змінюються чи не щодня, і в такій динамічній ситуації фінансові або ділові показники повинні орієнтувати керівництво стосовно тих найбільш важливих питань, що вимагають першочергової уваги та забезпечують тісний взаємозв'язок між стратегічними цілями підприємства і повсякденними діями кожного працівника. Важлива також структурованість інформації, щоб у керівництва була можливість аналізувати стратегічні і тактичні процеси. В ідеальному випадку, було б гарно представити результат діяльності компанії декількома ключовими індикаторами, аналіз яких може надати інформацію про конкретний бізнес-процес, що викликає  збій чи неправильне функціонування підприємства.
Таку, майже ідеальну ситуацію допомагає створити одна із моделей багатосторонньої концепції Виміру Досягнень підприємства (Performance Measurement) - концепція Збалансованої Системи Показників (Balanced Scorecard). Ця концепція була створена наприкінці 80-х – початку 90-х років ХХ століття професорами Гарвардського університету Дэвідом Нортоном і Робертом Капланом.
На відміну від традиційних методів стратегічного управління, збалансована система показників використовує не тільки фінансові, але і нефінансові показники діяльності організації. Це дає можливість об’єднати більшу частину показників, існуючих у різних сферах діяльності підприємства (наприклад, витрати, доходи, інвестиції, інновації, маркетинг) для оцінки і аналізу ефективності дій на кожному організаційному рівні.
Діяльність компанії розглядається в чотирьох різних площинах через зв’язок із стратегічними цілями (Див. схему 2).

 


Традиційно використовувані фінансові показники в системі Balanced Scorecard вважаються «пізніми» (коли реагувати вже пізно), а показники, що відносяться до перспектив «Ринок і Клієнти, Бізнес-процеси і Інфраструктура, Співробітники», розглядаються як «ранні» (є можливість реагувати вчасно).
Завдяки цій системі здійснення стратегії компанії перетворюється в систематизовану і зрозумілу кожному послідовність кроків, реалізацію яких можна контролювати на різних рівнях управління, оцінюючи особистий внесок кожного у процес досягнення стратегічних цілей. Використання ключових показників для оцінки діяльності компанії в цілому, її процесів і конкретних фахівців дозволяє створити ефективну систему мотивації співробітників на покращення рівня системи якості.

Ви хочете отримати практичні знання та системну технологію побудови і управління ефективністю Вашої компанії?

Ви зможете докладніше розглянути принципи, алгоритм і конкретні діючі інструменти розробки та впровадження Збалансованої Системи Показників (BSC) і системи Ключових Показників Ефективності (KPІ) на наших спеціалізованих тренінгах.

Бажаю Вам Успіху та Ефективних Результатів!